Պարթևական արվեստ

Աքեմենյաններից հետ Մակեդոնացին արշավեց ու էտ տարածաշրջանում ստեղծվում է հելենիստական մշակույթ: Մակեդոնացին և իր հետևորդները (Սելևկյաններ) տարբեր հել. մշ. կենտրոններ էին հիմնում: Աքեմենյանները հող մշակեց հելլենիստականի համար, միասնական ահռելի տերության գիտակցություն: Մակեդոնացուց հետո սելևկյանները էլի շարունակում են զավթողական քաղաքականությունը: Երկու քաղաք են  հիմնադրում Սելևկյանները. Սելևկիա (Տիգրիսի աջ ափին) և մ-ք. Անտիոքը: 3րդ դարում Սելևկայնները թուլանում են, իրենց տարածքում հունա-բակտրիա պետութ. է ստեղծվում:
Մակեդոնացու տերության կազմի երկրները քիչ-քիչ դուրս են գալիս ու պարթևական դինաստիան է ի հայտ գալիս.օրինակ 247-248թթ պարթև արշակունիների դինաստիան մինչև Սասանյանները: Պարթևները իրենց հզորության գագաթնակետին հասան Միհրդատ I (174-138?) և Միհրդատ II (123-187?)օրոք: Արևելքում մինչև Կասպից ծավալվում են: Անընդհատ սահմանները փոխվել են, Միջին Ասիայի մի մասը մինչև զբաղեցրել են: Պարթևները իրանալեզու են, ազգակից են պարսիկներին: Բուն կենտրոնը Կասպիցից հվ-արևելք է Նիսա կենտրոնով (հիմա Թուրքմենստանի տարածքում): Պարթևների ժամանակ հելենիստական տարրը շատ ուժեղ էր: Միասնական կենտրոնացված իշխանություն չկար պարթևների մոտ: Կազմում կային քաղաք-պետություններ. Խատրան օրինակ, ներքուստ ինքնավար էր: Երեք ադմինիստրատիվ քաղաք-պետություններ կային, ինքնակառավարվող տիրույթներ. Էլամը և Պարսը: Էլամը Շոշ մ.-ք-ով: Երկուսը ինքնավարություն են ունեցել ու դրամ են հատել: Մյուսը Նիսան էր` բուն Պարթևստանը: