Աքեմենյան մետաղագործություն

Աքեմենյան մետաղագործությունում կայսերական ոճը տարբերվում է: Ափսեներ կան, որոնց բնորոշ է ընդհանրացված երկրաչափական ռելյեֆը, ռոմբաձև, գդալաձև օռնամենտը: Մանր չեն: Զուսպ են: Արմավազարդի մոտիվ էլ կա: Շատ տարածված են կանելյուրները ի տարբերություն Հին Իրանականի, համ հորիզոնական, համ ուղղահայաց: Ափսեներից մեկի վրա էլ կա ցուլին հոշոտող առյուծը: Սասանյանի մշակույթում օռնամենտը շատ է, իսկ այստեղ օռնամենտը շատ չի: Ցուլը մի կոտոշով է լինում աքեմենյանում: Կենդանակերպ բռնակներն են բնորոշ:
Փոքր իրեր կան, գունավոր պաստայի օգտագործմամբ ոսկե իրեր, երևի ինետրյերի հարդարանքի համար: Արծաթից մի եղնիկ կա ոսկե չալ-պտուրիկով, էլի բռնակ է: Նռան ձևով ոսկե մանրակրկիտ մաշկմամբ գնդիկազարդ ականջօղ կա: Մի գլխանի երկու մարմնով առյուծի պատկեր կա օղակի մեջ: Այս մոտիվը հետո շատ տեղերում է կրկնվում:
Քարից Ահուրա-Մազդայի պատկերմամբ ցիլինդրիկ կնիքներ են արվել մի քանի տեղ: Կնիքների վրա սյուժեները կրկնվում են: Օր., թագավոր, ձեռքին լոտուս: Սա և սրա նմանները շտամպելային էին: Կա նաև 3 կանանց պատկերով կնիք, էլի անուշաբուրության հարմարանքով: Այստեղից նկատում ենք, որ կանայք գլխաշորով են:
Մի քարե կնիքի վրա երեք պրոտոմային պատկերմամբ ձիեր են մի շրջանի շուրջ իրար միացված: 


Շարքով դասավորված վարդյակներ էլ են բնորոշ, որ կարող է պատկերը ներսից էլ զարդարեին: Հյուսածո զարդանախշը Մառլիկից փոխ առած նույնպես բնորոշ է: Բնորոշ է նաև արմավազարդը: