Սա
և Դարեհ 1ինինն էր և Քսերկսեսինը: աշտարակներ են եղել աստիճաններով, տանիքները հարթ:
Սյունասրահի ու դահլիճի բարձրությունը նույնն են եղել, ընդհանուր ծածկով: 62.5x62.5ի վրա, 10000 մարդ կարող էր տեղավորվել: Երեք կողմից կրկնակի սյունաշարերով
պորտիկներ է ունեցել, որոնցից գլխավորը ծայրերին մասսիվ քառակուսի աշտարակներ է ունեցել:
Գտնվում
է 2.5մ բարձր. հարթակի վրա, բացի ընդհանուր
հարթակից: Հիմնադրման սալեր են գտնվել չորս կողմերում, լրիվ ոսկուց, եռալեզու (տրիլինգվա): Քարե տուփերի մեջ են դրվել սրանք: Այստեղ նշվում է Ահուրա-Մազդայի
անունը, ում Դարեհը խնդրում է իր երկրին պահապան լինել: Նույնանման տեքստեր են: Պատերը
հում աղյուսից են արվել ու չեն պահպանվել:
Ապադանայի
հարթակ տանող աստիճանների կողքերին ռելյեֆներ կան: Մեջտեղի մասում, աստիճանների թևերի
միջև, միանման զինվորների շարք է, 10000 անմահների
գունդը, թագավորի անձնական թիկնազորը: Խարիսխները քառակուսի են եղել: Սյուները մատնեքներով:
Սյունասրահում կոկոնի, լոտոսի նման են խարիսխները, եգիպտական ծագման: Բոլոր 36 սյուները այսպիսի խարիսխ են ունեցել:
Դռան
պտտվող մասի փոսիկները կան: Երկաթյա գամերի անցքեր կան քարերին: Ձիերով, ցլերով գրիֆոնով,
առյուծով խոյակներ կան: Խոյակներն էլ են մետաղյա ինկրուստացիաներ ունեցել: Ռիտոնի պրոտոմ
են դառնում, եթե մեջտեղից կիսվեն այս կենդանակերպ խոյակները:
Ապադանայի
հարթակ տանող աստիճանների կողքերի հենապատերին եռահարկ սեգմենտավորմամբ ներկայացվում
են շարքով երթացող զինվորներները աջից ու հարկատուները` ձախից: Մարացի ու աքեմենյան
զինվորները ձեռքներին լոտոսի ծաղիկով են (հավերժություն ,անմահություն, մաքրություն): Կլոր գլխարկներով մարացիներն են: Գլխներին բոլորը դիադեմաներ ունեն:
Զգացվում է, որ նրանք հանգիստ բարձրանում են, նույնիսկ զրուցում: Զինվորների մեջ կան
նետաձիգներ, ձիավորներ մարտակառքերով ուղեկցվող: Հավանաբար տրաֆարետներով են արվել
դեմքերը, որովհետև բոլորն իրար նման են: Հարթ երիզով ու կանելյուրներով գլխարկներով
աքեմենյան զինվորներն են:
Աստիճանների
եռանկյունաձև մասերում ամեն տեղ, ցլին հոշոտող առյուծի տեսարանն է ամեն անգամ: Նշանակում է Նովրուզ
(մարտի 22), Նոր Տարի: Ցուլը անցյալի
հետ է կապվում, լուսնի խորհրդանիշ է, առյուծը` արևի: Նույնանման տեսարան Գեղարդի վրա
կա: Ամենաանկյունային մասերում բուսական մոտիվ է:
Ձախ կողմից
հարկատուների երթն է: Երեք
հարկի է հարկատուների տեսարանը բաժանված: Շքերթը գնում է անկյուններից մեջտեղ, դեպի
աստիճանները, դեպի Դարեհը, ում հետևում Քսերկսեսն է: Նրանց դեմը ամեն երկիրը ներկայացնողն
է, ով մարացի է: Մարացու ու Դարեհի միջև երկու հատ խնկաման կա: Խնկամանների պատկերումը
շատ իրապաշտական է, գտնվածի նման: Դարեհի ձեռքին լոտոս ծաղիկն է: Պարուրաձև ոտքեր ունի
աթոռը, տակից էլ առյուծի թաթով վերջացող, ինչը հետո պարթևները փոխ առան: Մարացին մի
քիչ կռացած է, մի ձեռքով բերանը պահած է, որ բերանի օդով Դարեհի ներկայությունը չպղծի:
Շահնշահների հետ խոսալուց ընդհանրապես բերանը կապում էին: Գանձարանի տարածք է տեղափոխվել
այս պատկերաշարերից մեկը Քսրերկսեսի կողմից, մյուսն էլ Թեհրանի թանգարանում է:
Դելեգացիաների
անդամների թիվը տարբեր է: Բոլորը պրոֆիլ են պատկերված: Լավ է փոխանցված շարժման ռիթմը:
Նրանց ուղեկցում է մարացի կամ աքեմենյան զինվորը առջևից ընթացող դելեգացիայի անդամի
ձեռքից բռնած: Նրանք բոլորը զենք ունեն, այսինքն ստացվում է, որ գալիս են հոժարակամ:
Էլամացիները վարժեցված առյուծներ են բերում: Հայերը երեք հոգուց են բաղկացած: Թանկարժեք
անոթներ, գրիֆոններ են բերում ու ձի: Եթովպացիները դեմքով էլ են առանձնանում, բացի
հագուստից: Բաբելացիները ցլեր են բերում: Փոքրասիական ժողովուրդները էլի անոթներ են
բերում, ապարանջաններ: Մարացիները անոթներ, մետաղագործական իրեր են բերում: Իրերի,
կենդանիների իրապաշտական պատկերումներ են այստեղ տրված, այնպես, ինչպես գտել են: Գործվածքներ
բերողներ էլ կան, ուղղակի թելերի կծիկներ: Հնդիկները անուշահոտության սրվակներ են բերում:
Պարթևներն ու արաբները ուխտեր են բերում, մի և երկու սապատավոր: