Նախշ ի Ռաջայի ռելիեֆները

Առաջին ռելյեֆը Արտաշիր 1ինի ինվ. տեսարանն է Ահուրայից: Միաժամանկյա է Փիրուզաբադի ինվ.-ին: Կանգնած են, ոչ թե ձիերին նստած ի տարբ մյուսների: Ձախից Արտաշիրն է գնդաձև թագով: Շապուհն է ետևում ու կարենյան ցեղի մի ներկայացուցիչ: Գլխարկներին նշաններ կան, որ ցույց են տալիս նրանց ազնվական պատկանելությունը: Օղակն է ժապավենով կապված փոխանցվում Ահուրայից: Ժապավենը եթե կապված է, ուրեմն նշանակում է, որ դա թագավորական է: Աջից Ահուրան է: Նույն հագուստով են երկուսն էլ: Ժապավենը կոչվել է պատիվ պարսկերենում: Ահուրայի հետևի մասում սյան նման բան է, առանձին սենյակ է, երկու կանայք են այդ ճ-պ ձևավորման մեջ:
Հավանաբար Արտաշիրի մայրն ու կինն են: Թագուհին` մայրը, կին-քույրը` առաջին տիկինը, թագուհիների թագուհին: Թագուհու գլխարկը թռչնի, արծվի գլխի ձևով է վերջանում:
Հաջորդը այս ինվեստիտուրայից ձախ Մոգպետ Կարտիրի ռելյեֆն է: Նա կրոնական գործիչ է եղել, Շապուհի օրոք, հետո Վահրամ 2-ի օրոք ավելի կարևոր է դարձել: Վահրամի վրա մեծ ազդեցություն ուներ: Իր ձեռքին վերցրեց կրոնական իշխանությունը Վահրամի ժամանակ: Նա սկսել է գործել դեռ Արտաշիր 1 ժամանակներից ու իր շնորհիվ է, որ զրադաշտ. պետ. կրոն դարձավ: Վահրամը Շապուհի թոռն էր, ու 14տ Կարտիրի միջամտությամբ նա գահին եկավ: Ներսեհի օրոք սասանյանները էլի և աշխարհիկ, և հոգևոր իշխանությունները վերցնում են իրենց ձեռքը: Վահրամի “որս-ինվեստիտուրայի” տեսարանում էլ կա Կարտիրը, ուր Վահրամը հարսի ձեռքն է բռնած: Որոշ տեղերում Կարտիրն է ինվ. տեսարանում օղակը Վահրամին տալիս: Ավեստայում նրա շնորհիվ կրոնական ռեֆորմներ են արվել զրադաշատականությունը հաստատելու համար: Ցուցամատը առաջ ցցած է, և սա երկրպագության ժեստ է: Պահլավերեն են գրությունները, որը միջին պարսկերենն է: Նա ի տարբ. մյուսների անմորուս է պատկերվում, հաճախ գնդիկավոր վզնոցով, որ երևի քրմական ատրիբուտ է և գլխարկին նշան ունի: Նախշի Ռաջայում են այս բոլորը, մի տեղ են, տարբեր քարերի վրա: Կարտիրը ամենառաջին ռելյեֆի քարին էր, դրա ձախ մասում:

Շապուհի ինվ. Ահուրամազդայից: 3-4դդ են բոլորը: Աջում Շապուհ 1ն է: Տարբերվում են միայն թագի ձևերով: Ձիերի վրա են: Ձիերի շարժումը զգացվում է: Ծածանվում են ժապավենները, անդրավարտիքի ծալքերը պարտադիր վարպետորեն պատկ. են, մանրակրկիտ տրված են ձիու հարդարանքը, մազերը:


4րդ ռելյեֆում Շապուհն է ձիու վրա, նրա 4 որդիները իր ետևից, թագուհին, հետո նույնիսկ եթե տեղ չկա հետևներում ազնվականներին պատկերելու եռանկյունիների մեջ կարենների, սուրենների և այլ թագավորին մոտ կանգնած ազնվականների կիսանդրիներն են անում: Ամեն ինչ մանրամասն է: Մազերը գանգուր: Ազնվականներից մեկը հովհարն է բռնած: Նրա գլխարկին իր տոհմի նշանն է: Մյուսները ձիու վրա չեն: